Naar de hoofdinhoud

Instructies SmartPower+ EMS aansluiten

Stappenplan om het EMS correct aan te sluiten

Meer dan een week geleden bijgewerkt

1. Correcte plaatsing van de SmartPower+

Belangrijk: De SmartPower+ moet zich in hetzelfde netwerk bevinden als de omvormer. Dit hangt dus af van de netwerk situatie. Kies situatie die het meest van toepassing is op u.

Ik maak gebruik van wifi-versterkers of mesh netwerk

Als u gebruik maakt van wifi-versterkers of een mesh netwerk dan raden we aan om de SmartPower+ te plaatsen bij 1 van de versterkers/mesh punten. Dit werkt in vrijwel alle gevallen naar behoren.

Ik heb 1 of meer access points

Als u gebruikt maakt van een access point in AP Mode (bridge mode), dan kan de SmartPower+ zowel direct op de router aangesloten worden als 1 van de access points.

Belangrijk: als de router zich bij de slimme meter bevindt gaat de voorkeur altijd uit naar de plaatsing bij de router.

Ik heb alleen een modem

De SmartPower+ kan dan aangesloten worden op de modem. Heeft u geen plek meer in de modem, dan kan een netwerk switch uitkomst bieden.

Ik weet het niet

Wil je liever dat we u helpen, dan kunt u ons altijd een bericht sturen op [email protected] of bellen op +31 20 249 1873

U maakt gebruik van wifi-versterkers of mesh netwerk als u de volgende diensten gebruikt:

  • VodafoneZiggo SmartWifi Pods

  • VodafoneZiggo SmartWifi Booster

  • KPN SuperWifi

  • Odido Wifi Plus

  • Caiway Slimme Wifi Booster

2. SmartPower+ aansluiten

Belangrijk: op de plek waar het EMS geplaatst zal worden is er een stopcontact nodig en een lege netwerk port in de router/wifi-versterker.

  1. Pak de voedingskabel + adapter en sluit deze aan in de usb-c poort in de SmartPower+ (kleine poort aan de rechterzijde). Doe de voedingskabel in een stopcontact.

  2. Neem de netwerkkabel (ethernet) uit de doos en verbind deze aan de achterkant van de SmartPower+ in de netwerk port (deze zit naast de usb-c ingang).

  3. Verbind de netwerkkabel met een beschikbare ingang van de router/versterker/meshpunt.

  4. Haal de SmartPower+ niet uit stopcontact tijdens het opstarten (max 5 minuten)

4. De Miky App

U kunt ons app downloaden in de AppStore of PlayStore, zoek op "Miky Energie". Mogelijk heeft u al een uitnodiging ontvangen voor een account van de app.

5. Stuur Foto's naar Miky

Dan controleert onze technische afdeling de installatie.

WhatsApp naar +31 20 249 1873 of E-mail naar [email protected]

  • Een foto van de achterkant van de SmartPower+ na aansluiten

Hoe nu verder?

Wij zullen de configuratie op afstand overnemen. Het is wel belangrijk om te laten weten dat de stappen zijn afgerond zodat wij kunnen checken of de SmartPower+ verbinding heeft.

Troubleshooting

Ik kan de registratie email niet vinden

Dan kan je altijd een wachtwoord opnieuw aanvragen in de app.

App wilt dat ik een dongle koppel

Stuur dan een bericht via WhatsApp of E-mail naar [email protected], en geef uw email adres door waarmee u inlogd.

Was dit een antwoord op uw vraag?